ระบบเว็บไซต์อาจารย์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร

เกี่ยวกับอาจารย์

 


Asst. Prof. Dr.Phaisit Boriboon
สาขาวิชา/โปรแกรมวิชา: Department of Foreign Languages
คณะ: Humanities and Social Sciences


รายละเอียด

Education

  • Doctor of Philosophy (Applied Linguistics), University of Edinburgh, UK. October 2008.
  • Master of Arts (TESOL), University of Technology, Sydney, Australia. November 2000.
  • Bachelor of Arts (English), Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand. November 1994.

Areas of Interest

Sociolinguistics of English in EFL contexts; Sociocultural theories and their applications in language pedagogy and EFL materials design; Discourse analysis; World Englishes; English as a Lingua Franca; Identity in language learning and teaching; Language teacher education and training; Intercultural communication; Innovations in language teaching 

Research in Progress

Boriboon, P. & Sudajit-apa, M. (In progress). Developing a dialogic teaching pedagogy using multimodality for business English critical reading. Sakon Nakhon Rajabhat University. 

Journal Articles 

  • McKenzie, R., Kitikanan, P., Boriboon, P. (2016). The competence and warmth of Thai students' attitudes towards varieties of English: The effect of gender and perceptions of L1 diversity. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 37(6), 536-550.
  • ไพสิฐ บริบูรณ์.(2555). มโนทัศน์วัฒนธรรมในการสอนภาษาอังกฤษ: ปัญหาการถ่ายทอด  พัฒนาการและมโนทัศน์ข้ามผ่านวัฒนธรรมเพื่อการสอนภาษาอังกฤษแบบสากลในท้องถิ่น. วารสารมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร, 9(2), 1-22.
  • ไพสิฐ บริบูรณ์. (2554). การสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทย: การปรับเปลี่ยนกระบวนทัศน์จากภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศสู่ภาษาอังกฤษในฐานะภาษานานาชาติ. วารสารมหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร, 3(6), 2-11.
  • ไพสิฐ บริบูรณ์. (2554). ภาษา อุดมการณ์และการครอบงำ: ปัญหาการสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทยและแนวทางแก้ไข. วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์, 17(6), 23-59.
  • Boriboon, P. (2008). Learners' discursive voices in role play, dialogic means of  meaning construction and their implications for innovative pedagogies. Innovation in Language Learning and Teaching, 2, 117-135.

Proceedings (English)

  • Boriboon, P. (2013). A paradox of acquired identities and aspired identities: Local English teachers’ ideological positionings as English users and agents of accent/pronunciation practice. In Proceedings of The 2013 International Conference on English Language Education in a Global Context, Faculty of Education, Burapha University, 30 March.
  • Boriboon, P. (2013). Ownership of English in local English teachers’ eyes and its implications for the status of English and its teaching in the Thai context. In Proceedings of the Colloquium in Humanities and Social Sciences 2013, Faculty of Humanities and Social Sciences, Burapha University, 15 February.